المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > ملتقيات التجارب الشخصية والأبحاث > ملتقى أصحاب الوسواس

ملتقى أصحاب الوسواس ملتقى جميع الأعضاء الذين يعانون من الوسواس بجميع انواعه وقصتهم مع المرض .

والله تعبت

السلام عليكم يا جماعة زي مابقولكو كده تعبتتتتتتت اوي حاولت قبل الامتحان أطنش الوسواس وابتديت اذاكر امبارح كان يوم والامتحان والوسواس شد عليا جاني نوبة هلع في الامتحان حاولت أحكم

قديم 08-06-2015, 11:45 AM   #1
نورهان امين
عضو نشط

الصورة الرمزية نورهان امين
نورهان امين غير متواجد حالياً

الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
Icon9 والله تعبت

السلام عليكم
يا جماعة زي مابقولكو كده تعبتتتتتتت اوي
حاولت قبل الامتحان أطنش الوسواس وابتديت اذاكر امبارح كان يوم والامتحان والوسواس شد عليا جاني نوبة هلع في الامتحان حاولت أحكم في نفسي ودي الامتحان علي خير بس والله الإحساس زاد كان بيقول أن انا هموت بالامتحان وكنت وانا بمن أتخيل نفسي أقع وأتخيل ملك الموت يظهر قدامي في أي لحظة
تعبت كمان من كلام الناس زميتلي كانت بتتكلم معي عن أن هي قد ايه مبسوطة لأن هي هتتفرغ لمستقبلها و بت تخيل نفسها أن هي هبقي دكتورة والله اتقهرت وروح البيت بعدها أنهرت بقيت ببكيي زي الأطفال وأهلي كمان مبسوطين ويقولوا أخيرا أن انتي وأخوكي هتبقى مستقبلك واب يقول انا متفائل ازاي يقولوا كده وانا هموت
كمان محدش فاهمين اذا حاولت احكي لحد قريب يقولي عادي كلنا نخاف من الموت يا جماعة انا مؤمنة بالموت ومؤمنة بقضاء الله بس ليه ما أعيش حياتي لحد اخر لحظه ليه أعذب قبل ما اموت أحيانا شيء يقولي أن ده عذاب من الله بسبب ذنوبك اللي عملتيها انا عارفة أن انا انت بس انا كمان تبت وكنت مرتاحة جدا في الفترة دي كمان انا مكنتش وحشة للدرجة دي انا تعالي كويس مع الناس ماحدش أهلي حد يزعل مني وكمان ملتزمة في لبسي والحمد الله بقيت احسن وأحسن ليه يحصل كده وليه انا كل الناس حولي عايشن حياتهم ومبسوطين
وكمان يوم ويبدأ الامتحان التاني وحاسمة اني مش هدخلو DCQWDD دلوقتي انا ليه اذاكر واتبع نفسي مادام انا هموت
والله تعبت اوي وحاسمة اني وحيده DCQWDD
المصدر: نفساني

قديم 08-06-2015, 12:04 PM   #2
سارونز
عـضو أسـاسـي

الصورة الرمزية سارونز
سارونز غير متواجد حالياً

تحسين انه احساس ؟

يوم ياج النوبات الهلع اول مره
شو كنتي تقولين ف قلبجججً
الوسواس قالج انج بتموتين شي من هالاشياء

توكلي عالله هو الشافي

قديم 08-06-2015, 12:06 PM   #3
راضية بالقدر
عضـو مُـبـدع
و ما كان ربك نسيا

الصورة الرمزية راضية بالقدر
راضية بالقدر غير متواجد حالياً

الدولهـ
Algeria
 الجنس ~
Female

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورهان امين مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
يا جماعة زي مابقولكو كده تعبتتتتتتت اوي
حاولت قبل الامتحان أطنش الوسواس وابتديت اذاكر امبارح كان يوم والامتحان والوسواس شد عليا جاني نوبة هلع في الامتحان حاولت أحكم في نفسي ودي الامتحان علي خير بس والله الإحساس زاد كان بيقول أن انا هموت بالامتحان وكنت وانا بمن أتخيل نفسي أقع وأتخيل ملك الموت يظهر قدامي في أي لحظة
تعبت كمان من كلام الناس زميتلي كانت بتتكلم معي عن أن هي قد ايه مبسوطة لأن هي هتتفرغ لمستقبلها و بت تخيل نفسها أن هي هبقي دكتورة والله اتقهرت وروح البيت بعدها أنهرت بقيت ببكيي زي الأطفال وأهلي كمان مبسوطين ويقولوا أخيرا أن انتي وأخوكي هتبقى مستقبلك واب يقول انا متفائل ازاي يقولوا كده وانا هموت
كمان محدش فاهمين اذا حاولت احكي لحد قريب يقولي عادي كلنا نخاف من الموت يا جماعة انا مؤمنة بالموت ومؤمنة بقضاء الله بس ليه ما أعيش حياتي لحد اخر لحظه ليه أعذب قبل ما اموت أحيانا شيء يقولي أن ده عذاب من الله بسبب ذنوبك اللي عملتيها انا عارفة أن انا انت بس انا كمان تبت وكنت مرتاحة جدا في الفترة دي كمان انا مكنتش وحشة للدرجة دي انا تعالي كويس مع الناس ماحدش أهلي حد يزعل مني وكمان ملتزمة في لبسي والحمد الله بقيت احسن وأحسن ليه يحصل كده وليه انا كل الناس حولي عايشن حياتهم ومبسوطين
وكمان يوم ويبدأ الامتحان التاني وحاسمة اني مش هدخلو DCQWDD دلوقتي انا ليه اذاكر واتبع نفسي مادام انا هموت
والله تعبت اوي وحاسمة اني وحيده DCQWDD

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

و الله يا أختي ما أدري إذا أصبر حالي و لا أصبرك
و أنا امتحاناتي تبدأ يوم الأربعاء إن شاء الله و ما راجعت شيء و مو عارفة شو أسوي إذا فراشي صرت ما أتركه فكيف أركب الباص و أستحمل الجلوس و أتحكم في حالي لساعتين في قاعة الإمتحان
أنصح حالي و أنصحك نطنش قد ما نقدر .. يعني كل يوم هذا الوسواس يقول لنا بتموتوا و ما صار شيء و لله الحمد و من شدة الوسوسة صرنا مستغربين أننا لسه عايشين !! أستغفر الله
إذا ما ساعدنا أنفسنا رح نغرق أكثر و نضيع أكثر ..
و الناس حتى لو تفهموا حالتك و حاولوا يساعدوك ما رح يقدروا إذا أنت كنت مهزومة من الداخل
استعيني بالله و ساعدي نفسك بنفسك و إذا احتجت شيء اكتبيه هنا في المنتدى و الاخوة ما رح يقصروا معك بإذن الله

شفاني الله و إياك و جميع مرضى المسلمين و أطال أعمارنا على طاعته و حسن عبادته

قديم 08-06-2015, 05:11 PM   #4
ام حنين
مراقب إداري

الصورة الرمزية ام حنين
ام حنين غير متواجد حالياً

ومن توكل ع الله فهو حسبه

لاتتركي مجال للشيطان ام يتخبط بك من كل جهه

تغلبي عليه بذذكر الله وطاعته

دمتي بخير