المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > الملتقيات العامة > الملتقى العربي السياسي

الملتقى العربي السياسي للوقوف على جميع الأخبار في وطننا العربي الكبير ، كل حسب رؤياه ،،،

قديم 01-02-2011, 10:55 AM   #31
زهور السعادة
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية زهور السعادة
زهور السعادة غير متواجد حالياً

الله يفرجها على إخواننا المصريين وسائر بلاد المسلمين وينزل الرحمة والسكينه والأمان ياااااارب

قديم 01-02-2011, 11:03 AM   #32
امل جديد
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية امل جديد
امل جديد غير متواجد حالياً

يارب اصلح حال المصريين واحفظهم واحفظىكل المسلمين فى كل مكان على وجه الارض

قديم 01-02-2011, 02:29 PM   #33
بندق
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية بندق
بندق غير متواجد حالياً

هلا والله بالإخوان والأخوات الكرام

الله يسلمكم اخوي رجل ضد الهلع والأخوات ليان وام الهلع وكل الاعضاء

والله شئ يفرح ويبكي بنفس الوقت تشوف اصرار الناس وتشوف حال مصر وشلون محلاتها ومرافقها واقفة وخالية شوارعها من الناس الا القليل طبعا بالليل نوقف بالميدان كل واحد ماسك له حديدة ولا ساطور ولا عصا اول ما نزلت الشارع كنا عشرة او اقل خلال ربع ساعة صرنا جيش كل كم متر عشرين او ثلاثين انا أتكلم عن منطقة وحدة مدينة نصر مكرم عبيد كل المنافذ قفلناها مايدخل شخص الا نشوف بطاقته وكانت الاخبار توصل على طول اذا في سيارة مسروقة ولا حرامية وبلطجية متوجهين لمكان كانوا الشباب يصفرون وينادون بعض شفت الرجال من عمر 12 الى 70 سنة ماسكين اي سلاح ويحمون الشارع شعب طيب وقلبه طيب واحد منهم شافني ماسك سيف واركض معاهم شكلي يبين اني مو مصري سألني ياباشا انت مش مصري صح ؟ قلت اه مش مصري قال منين ياباشا قلت من الكويت قال وصوته مخنوق وبتحب مصر كده ! تذكرت الغزو وصديق مصري كان ويانا ايام القصف الجوي وكان صعيدي مصرقع دمه خفيف ومايرد على احد شجاع وكان واقف ويانا وقاعد في بيت كويتي مايعرفه حرس البيت لما رجع صاحب البيت بعد التحرير وسلمه له
ا
تستاهل مصر وشعبها الوقوف بجانبها من كل العرب لانهم ماقصروا مع احد

وللاسف قلة قليلة استغلت الوضع لنهب البلد والناس تقول ان الحكومة هي اللي فتحت الباب للبلطجية والحرامية عشان تخوف الناس وتخرب الانتفاضة المصرية على الظلم

تحيا مصر.

قديم 01-02-2011, 02:49 PM   #34
رجل ضد الهلع
( عضو دائم ولديه حصانه )

الصورة الرمزية رجل ضد الهلع
رجل ضد الهلع غير متواجد حالياً

شوف يا اخوى بندق انا حاس فيك وانت تتكلم عن مصر وحب مصر انا الى عرفته ان زوجتك مصريه والله يخليكم لبعض انا امى مصريه ولو تعرف شكثر احب هالبلد ماتصدق انا ما احب مصر بس انا اعشق مصر وحبى لها ماله حدود وانا ما انكر وقوف مصر معانا بالغزو ولاننكر موقف حسى مبارك الى طلع قرار تاريخى بجامعه الدول العربيه وارسل جيش مصرى كان مع قوات الدوليه ولاننسى الشعب المصرى الى وقف مع الكويت وقفت رجل واحد
المهم
الى احب اقوله مصر بلد كبير مو بلد صغير وله ثقل دولى لايستهان فيه انا مو مع رحيل مبارك الفورى انا مع رحيل مبارك مع انتهاء مدته بشهر 11 من السنه الحاليه انا اشوف ان حسنى مبارك يعلن انه ماراح يترشح مره اخرى وراح يتنازل عن الحكم مع الانتخابات الجايه اما ان يرحل ويترك الحبل على القارب مصر مو سهل ان احد يحكمها وبعدين مهما فعل حسنى مبارك مايستاهل ان ينطرد من مصر هالرجل حارب وكان من اسباب فوز مصر بحرب 73 كل انسان يخطئ ولو ان حسنى عمل كثر اخطاء فى مصر وانا ما انكر هالشى ولاكن مو بعد 30 سنه حسنى مبارك ينطرد
انا اقول تشكل لجنه لتعديل الدستور وحل مجلس الشعب وعمل انتخابات نزيهه وهالحكومه الموجوده الحين تكون حكومه تصريف اعمال الى عمل انتخابات رئاسيه جديده اما خروج مبارك فهالوقت صدقنى اخوى بندق راح تكون الامور سيئه فمصر لانه الاكل راح يحاول القفز على الحكم من لبراليين ومن اخوان مسلمين والايادى الخارجيه كلها راح تتدخل لمساعده مرشحين معينين لضمان السيطره على مصر لايمكن رحيل مبارك بهذه الطريقه هو لازم يرحل صح ولاكن ليس بهذه الطريقه

قديم 01-02-2011, 08:27 PM   #35
امل جديد
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية امل جديد
امل جديد غير متواجد حالياً

اولا اخوى بندق عندى سؤال انت ازاى ف مصر ومتواصل معانا على النت مش النت مقطوع عندكم
ثانيا انا من نفس راى ابو عبدالله وبصراحه وع قد غضبى من حسنى مبارك الا انى عازز اوى عليا ال بيحصل فيه من محاولات طرده ورحيله بالشكل ده مهما كان برضه هو ريسنا وهو برضه عمل حاجات كتيره كويسه للبلد ايوه الشعب فعلا اتظلم بس مصر لازم ال يحكمها يكون قوى والا الحال هيسوء بشكل مالهوش وصف
يارب اصلح حال بلادى

قديم 01-02-2011, 08:51 PM   #36
رجل ضد الهلع
( عضو دائم ولديه حصانه )

ربنا يحميكي يا مصر
قولوا آمين
بس والنبي يامصريين ..
خدوا بالكو من بلدكو ..
كويتي .. لكني حزين ..
أصلها مش بلدكو وحدكو ..
أصل انتوا ..
بالمدارس علمتونا ..
وبالمساجد أميتونا ..
وبالملاعب دربتونا ..
وبالمستشفى عالجتونا ..

ولما صدام غدر بينا..
ده انتوا بولادكو فديتونا
عملتو كل حاجه لينا ..
وآدي مصر حزينه ..

أصلوا مينفعش مصر تتحرق ..
ده معناها ان الفرحه تتسرق ..
تاريخي وتاريخك يتسرق ..
والنبي يامصري .. دمعتي بتجري
اوعى مصر تتسرق ..

يغور جمال .. يغور شريف
يغور عز .. يغور نظيف
واللي مش عاجبه يتفلق
بس اوعى مصر تتحرق ..

كويتي ودرست بجامعاتك ..
شربت من نيلك .. سهرت بطرقاتك ..
وبحبك ..
ده انا لو عاوز أحلف .. أحلف وحياتك

زي ما ابوس تراب الكويت
برضه ترابك ابوسه
منتي المحروسه
وحتبقي محروسه
لما انتي متبقيش محروسه
أمال المحروس مين

كويتي .. بيحبك .. وحزين
يدعيك بكلام رب العالمين :
(إدخلوا مصر ان شاء الله آمنين )
ربنا يحميكي يامصر

اهداء لكل المصريين والى الغائبين الحاضرين الاخ صلاح سليم واخونا محمد

قديم 01-02-2011, 08:56 PM   #37
بندق
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية بندق
بندق غير متواجد حالياً

السلام عليكم

انا ما انكر دور حسني مبارك في الغزو ولا اعرف حقيقة موقفه هل هو حب للكويت او حسابات اخرى لكن إحنا لنا الظاهر ان الرجل وقف مع الكويت اي وقف مع الشرعية لان ولكن هل حسني مبارك بالنسبة لنا والمصريين حاليا هل هو حسني مبارك قبل 20 سنة وهل وقف بجانب الكويتيين لوحده او سانده معظم الشعب المصري كل المصريين تقريبا وقفوا مع الكويتيين في الغزو وحان الوقت لرد الجميل وقفوا معانا لما تحررنا والآن جاء الوقت ليتحرروا من احتلال عسكري جاثم على قلوبهم من52 المفروض مانجامل حسني مبارك على حساب مصر والمصريين لان مصر ماهي عزبة حسني مبارك
والله انا ماني ثورجي وانا ميولي اسلامية ومثلك كاسر خاطري حسني مبارك ومتعاطف معاه وما أنسى خطاباته بالغزو اللي كانت تبث الأمل وتعلي روحنا المعنوية بس الريال خربها ترك البلد لبطانه قذرة تجمع فلوس وتدوس على الناس والبلد كل مالها تردى أحوالها
يا ريس اطلع تنحى اكرم لك من هالموقف البلد كلها طالعة ترفضك وتلفضك اكرم له يطلع ولا اليهود يترجون الحكومات تساعده وتسانده اكرم يطلع ويحقن دماء المسلمين ولا يقعد ولا احد راضي عليه الا اليهود لدرجة ان نتن ياهو يناشد الحكومات الاجنبية مساندة مبارك هذا عار عليه يخليه يصر على ترك الحكم مو يتمسك فيه بعدين بصراحة انا لمحت بالموضوع السابق اني متخوف من شئ لكن الحين أقولها بصراحة انا خائف من الفرس الجمهورية المجوسية لايستغلون هالموقف ويعفسون مصر وودي المصريين يتنبهون لهذا الشئ لان حسني كان واقف للفرس
اللهم احفظ مصر وجميع المسلمين وان شاء الله يتنحى مبارك من غير مشاكل اكثر من البلاوي اللي شفناها

اخوي كلامك بالنسبة لانتقال السلطة صح لكن عن طريق القضاء مايحكمها عسكري يمسكها رئيس المحكمة الدستورية وبعدين انتخابات وخلاص عهد جديد يعيشون حياتهم من جديد يعيشونها صح لان في اشياء كثيرة محتاجة إصلاح بمصر موبس الاقتصاد وحياك اخوي رجل ضد الهلع اسعدني مرورك ومصر محبوبة من كل الناس حتى قبل مااتزوج منهم المصريين شعب طيب مسالم وفيهم شهامة وخفة دم اذا تبي الدين عندهم الشيخ الشعراوي وانا من عشاقه ومريديه رحمة الله عليه وأيام الجاهلية لما كانت الموسيقى ماخذه وقتي كله كان السنباطي وعبد الوهاب بالنسبة لي رموز المموسيقى وحافظ كل اعمالهم عزف وغناء والى الان عندي اصدقاء من كبار العازفين هناك وحتى بالأدب والشعر يااخي مصر ام الدنيا

تحياتي .

قديم 01-02-2011, 09:06 PM   #38
رجل ضد الهلع
( عضو دائم ولديه حصانه )

اخوى بندق انت ماخذتك العاطفه انا اتكلم عن المنطق والاصلح لمصر فالوقت الراهن انا قلت لازم يرحل حسنى مبارك ولاكن لايرحل بهذه الطريقه اذا رحل حسنى الحين وترك السلطه الكل راح يحاول يقفز على الكرسى اخوان مسلمين ناصريين ليبراليين شيوعيين ولاتنسى ان فى عدد كبير من شعب مصر من المسيح وممكن يخلونها مثل لبنان مقسمه رئيس جمهوريه من مسيح ورئيس مجلس شعب من الاخوان ورئيس وزراء من اللبراليين او العكس ومو مهم الترتيب لاتنسى الفراغ السياسى الى حصل فى العراق ماذا فعل لحد الان مشاكل على السلطه ولبنان مشاكل على السلطه واقرب مثل تونس لحد الان مظاهرات ومشاكل والبلد متدهور لاتاخذنا العاطفه يا اخوى احنا لازم نششوف مصلحت مصر ومصلحتها بالانتقال السلمى للسلطه ولا يكون هناك فراغ سياسى وترك الحبل على القارب يجرفه بين اطياف الشعب وايران واسرائيل وامريكا وكل طامع بمصر يا اخى الكريم لو سقطت مصر ثق تماما ان نصف العرب سقطووووو لو سقطت مصر لن يكون لاسرائيل رادع لو سقطت مصر سقطت العرب
يارب ان الامور تعدى على خير

قديم 01-02-2011, 09:29 PM   #39
بندق
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية بندق
بندق غير متواجد حالياً

اختي امل جديد انا رجعت من مصر الاثنين الساعة3 الفجر

بعدين اختي انتي وحدة بين 80 مليون مش شايفيين ان حسني عمل لهم حاجة بالعكس ده خربها زي عبدالناصر واكتر
ونفسي تحدديلي حاجة حلوة عملها حسني مبارك للبلد انتي ساكنة فين في مصر انا أقولك الحاجات الحلوة اللي عملها حسني عمل لكو احمد عز وشلته وعشوائيات وفقر مصطنع مزيف لان مصر بلد غني فقيرة على أولادها بس وكريمة مع اسرائيل بالغاز الطبيعي والمصري يدفع 50 جنبه أنبوبة غاز عشان يسخن طبق الفول التي تفرض من ايام الثورة والإسرائيلي وأخد غاز مصر بثمن رمزي ويصدره بالخارج وياخد سبوبة منه انتي عايشة فين في مصر وشايفةالدنيا ازاي المصري مطحون وانتي تقولي حاجات حلوة كويسة عملها لمصر والله انا كويتي ومستريح الحمد لله ولا ضرني مبارك بالعكس انا لما اتخانق بمصر مع مصري ينصروني عليه. عشان انا سايح وبجيب عملة صعبة حتى لو كنت انا غلطان وده من الحاجات الحلوة اللي عملها حسني مبارك يعني المصري غلبان بمصر وبره مصر الظاهر انه الناس أدمنت الشقى بمصر انتي عايشة فين يا امل ربنا يهديك

تحياتي.

قديم 01-02-2011, 10:04 PM   #40
بندق
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية بندق
بندق غير متواجد حالياً

كلامك صح اخوي انا ما أخالفك بها الشئ واشاركك يخوفك من الفتنة والفوضى لكن هالشئ تأخر وايد وايد كان لازم يصير من زمان والناس أصبرت اكثر من اللازم لدرجة ان الصبر صار فتنة اكبر من فتنة الخروج على حسني اخوي انا مو ماخذتني العاطفة انا عمري 40 سنة وقزرت حياتي قراءة تاريخ وسياسة وتحليل و استنتاج يعني مو مساح ولا زراع على نياته وما عنده تحصيل علمي يحلل على قدر معلوماته البسيطة وفوق كل ذي علم عليم اخوي انا سالتك سؤال منطقي هل وقوف حسني مبارك معنا سبب يخلينا نغص البصر عن معاناة المصريين وحالهم المتدهور

انت قلت ماننسى موقف حسني معانا بالغزو انا قلت لك انا مثلك بالعاطفة لكن المنطق ماله شغل بالعاطفة حتى لو الرجل ماضر البلد يااخي خلاص انت بلد جمهوري والمفروض تنتقل السلطة هذا بدستورك وعمرك واصل 82 خلاص اطلع ارتاح

اما بالنسبة لانتقال السلطة فهذا مبحث اخر له الية متوفرة بمصر ان شاء الله ولاتخاف مصر مو العراق وانا معاك في حتة صغيرة
كمان الافضل انه يخلص مدته مع وعد بعدم الترشح وانتخابات تقام اثناء الفترة الاخيرة وانتقال الحكم منه للحاكم الجديد كده مية
مية وحياك اخوي رجل ضد الهلع .

قديم 02-02-2011, 01:08 AM   #41
ام الهلع
عـضو أسـاسـي

الصورة الرمزية ام الهلع
ام الهلع غير متواجد حالياً

رجل ضد الهلع مهما سواء حسني لكن كفايه الشعب مات من الجوع مصر نسبه الفقر فيها مش طبيعي وعلى فكره مش مر بس واليمن وكثير من الدول العربيه انا يمنيه والله اتمنى الشعب يقوم ضد علي عبدالله لكن الفرق بين اليمن ومصر ان الشعب المصري شعب واعي اما اليمني مشكلته انه متسرع في كل شي ودائما يخسر يارب حررنا من الظالمين ورد كيدهم في نحورهم

قديم 02-02-2011, 07:38 AM   #42
رجل ضد الهلع
( عضو دائم ولديه حصانه )

اخوى بندق اولا الله يطول بعمرك ان شاء الله
انت تقول ان حتى لو ماسوى شى لمصر خلاص لازم يمشى لانها بلد جمهورى وهالكلام الى انا قلته تاخر وايد ابى اسالك سؤال
منو الى تاخر الشعب ولا الرئيس 30 سنه محد تكلم ليش هالانتفاضه ماصارت من زمان
فى مثل مصرى يقول
( يافرعون مين فرعنك قال : ملقتش حد يلمنى )
الشعب المصرى اهو الى سمح لحسنى يحكمه لهالمده وسمحله ان يسوى فيهم كل هالاشياء الى تقول عنها
واخر كلام انا قلته ماتكلمت فيه عن وقوف حسنى معانا بالغزو انا تكلمت بالمنطق والمصلحه العامه فقط
وانا متابع الاحداث من زمان فمصر وغير مصر وانا من هواياتى السياسه متعه عندى متابعتها وتحليلها الكلام الى قلته انا امس قاعد يتحقق الحين على ارض الواقع والى انت كنت خايف منه بعد ايران صرحت ان رحيل حسنى راح يخلى الشرق الاوسط اسلامى يعنى من الحين ايران تقول نبى مصر اسلاميه وراح تدخل علشان تنجح اسلاميين انا ودى العالم كله يصير اسلامى لاكن انت عارف انا شنواقصد
والشى الثانى الى انا قلته بعد هم قاعد يتحقق على ارض الواقع اسرائيل استنفار عسكرى وخطه تقول عنها دفاعيه
وانا قلت خطه لازم تصير بمصر وحسنى مبارك طلع امس وقال هالخطه بالظبط وكانه كان معانا بالمنتدى ويسمعنى :))))
اخوى انا اتكلم بمعطيات واحداث
الشعب فقير
وحسنى غلط
وحسنى طول
صح وانا معاك فهالكلام لاكن
مايتصلح غلط بغلط اكبر
خطاب مبارك امس كان جيد وانا اايده وبعدين انت تقول الجوع والفقر ذبح الشعب المصرى صح 40 % من شعب مصر يعتبر فقير وهذى نسبه كبيره بس تتوقع لو رحل مبارك بالهطريقه تتوقع الرئيس الجديد راح يخلى هالنسبه تتقلص مثلا طبعا لا لاكن حسنى مبارك يقدر لاتنسى ان حسنى له شبكه علاقات جباره خارجيا واولهم الملك عبدالله والامير صباح الاحمد وصندوق النقد الدولى كلهم ابدووو استعدادهم مساعده مصر لاعاده الاقتصاد الى تدهور فالايام السابقه اما تتوقع لو قفز على الحكم اسلاميين مثلا تتوقع اسرائيل بتخليهم بالسلطه ماراح تسمح اسرائيل ان يحاصرها اسلاميين من لبنان حزب الله ومن مصر اخوان مسلمين
ولا صندوق النقد الدولى بيساعدهم لاتنسى ان الغرب مايبون شى اسمه اسلام ولا راح يساعدون احد ماسك الحكم يكون اسلامى هذا طبعا مثال مو اكثر
والحين حسنى مبارك لو استمر هالاشهر القليله الجايه راح يسوى كل الى يقدر عليه علشان يحسن صورته جدام الناس اهو خلاص عرف انه انتهى وعرف ان لو ايش يعمل ماراح يستمر بالسلطه
شى ثانى
تتوقع البرادعى راح يعرف يحكم مصر شخص 23 سنه عايش بره مصر وزوجته فرنسيه ومتاقلم على الحياه الاوربيه
مصر يا اخوى لها ديناميكيه معينه لحكمها فيها خلطه عجيبه من الشعب يبيلها واحد محنك يحكمها مو البرادعى البرادعى شنو انجازاته لاتنسى ان البرادعى كان الى يحركه امريكا واهو مدير الطاقه ماكان سيد قراراته واهو مدير منو غيره ممكن يحكم عمر موسى الى مو عارف يمشى الجامعه العربيه وظهرت عليه اغتلاسات من صندوق الجامعه العربيه
منو غيره موجود فمصر يحكم من البارزين سياسيا ايمن نور واعتقد انك عارف منو ايمن نور منو غيره مرشد الاخوان صح فيه ناس راح يحكمون مصر ومصر مو واقفه على حسنى مبارك بس انت تتكلم على ترك السلطه وتغيرها بشكل جذى وهذا غلط سياسى كبير لازم انتقال السلطه بشكل سلس اما ترك السلطه وتبى رئيس المحكمه العيا يحكم هذا اصلا ضد الدستور الى انا وياك متفقين ان دستور مصر غلط ويبيله تعديل بس انحنا نتكلم بواقع ماينفع رئيس محكمه يحكم مصر يارجل هذى مصر تتكلم عن دوله من اكبر الدول بالمنطقه
وشاكرلك نقاشك الراقى والممتع الصراحه
والمهم ان كلنا نبى مصلحه هالبلد
تقبل مرورى

قديم 02-02-2011, 08:39 AM   #43
سجينة افكاري
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية سجينة افكاري
سجينة افكاري غير متواجد حالياً

يارب يروووووووووح حسني يااااااارب
اذا ع البلاد يسلمها لعمرو موسى مؤقت هو رجل عنده ثقل دولي
وبعدين ينتخبون اللي يبغونه
والله حرام حرام شوفوا مصر قبل خمسين سنه كيف والحين كيف
حسني ظلم مصر كثير ولازم يعتذر للشعب عن اللي سواه فيهم
والله قلوبنا تتقطع ع اللي هم فيه
بلاد فيها ناس متعلمه تصدر لبرع العلماء والدكاتره والمهندسين وهي مش مستفيده اي شي
ظلم والله ظلم
ياارب انصرهم على من ظلمهم يارب
قلوبنا معاهم والله اني ادعيلهم ليل ونهار

قديم 02-02-2011, 02:20 PM   #44
بندق
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية بندق
بندق غير متواجد حالياً

السلام عليكم

اخوي رجل ضد الهلع والله ماني عارف شنو اقول امس لما شفت خطاب حسني مبارك وردة فعل الناس خفت من الفتنة ماانكر اني حسيت بالتعاطف مع حسني مبارك كونه رئيس منذ 30 سنة ورجل عمره82 ومو هاينه عليه نفسه ولا سامح له كبريائه ان يترك الحكم بالشكل الحالي الموجود على الساحة بس رغم حبي للمصريين لكن اخوي انت عارف ان فيهم شريحة كبيرة مندفعة ثورية تهيج بلحظة واحد يشيش الثاني ويموتون على الصراخ والهستيريا وخلال متابعتي للمظاهرات شفت كثير منهم من هالطقة وللاسف ما حسب حساب هاليوم وشنو يترتب على انفجار الناس يعني ممكن اشرح بمثال تبدا المظاهرة والمطالب بمثقفين ناس محترمة وراقيةومطالب شرعية ومنطقية بشكل حضاري يتعامل معاهم البوليس بشكل عنيف يهيجون ويهيج معاهم الرعاع والغوغاء تضيع البلد وتعتفس يضطر مبارك يقدم تنازلات بالتدريج من خلال كلمات يلقيها على الشعب علشان يحتوي الموقف الناس خلاص حست ان موقفه ضعيف فتجرات عليه وماهي قابله منه اي تنازل وانا اعتقد ان بعض من بدا المعارضة راضين عن الخطاب الاخير بس مايقدرون يتراجعون عن موقفهم الحالي وصلهم مبارك لطريق ماله رجعه لان لو كان خطابه هذا قبل كم يوم بدال خطابه اللي فات

المشكلة شوف المظاهرات قبل كم يوم وشوف اللي يهتفون اليوم كانهم قاعدين بعرس وايد منهم كدابين زفة على قولة المصريين يا اخي اليوم اشوف اللي يهتفون وايد منهم رعاع كانوا ساكتين وراضين ومايهمهم حسني ولاغيره واليوم متصدرين ويهتفون وصايرين ابطال المظاهرة بدات راقية ووصلت لفوضى بسبب تأخر مبارك حتى اللي راضي مو قادر يتراجع

انا ودي يعطونه فرصة لأني متأكد انه وصلت له الرسالة ان الناس خلاص رفضته يعطونه فرصة يعدل لغاية اخر الفترة علشان مثل ما قلت ينتقل الحكم بشكل سلمي وآلية منظمة ما تخترقها بنت الكلب ايران او أختها اسرائيل واعتقد ان الكثير من اهل الفكر ومثقفين الشعب اللي قادوا المظاهرة يفكرون بهالطريقة

اللهم احفظ مصر والمصريين وجميع بلاد المسلمين امين.

قديم 02-02-2011, 02:28 PM   #45
رجل ضد الهلع
( عضو دائم ولديه حصانه )

والله ياخوى هذا الى انا كنت اقصده بالظبط والحين المصيبه فى مظاهرات حاشده مع الرئيس فى المهندسين والكرنيش والمشكله بدت مناوشات فى التحرير بين مؤيد ومعارض لو صارت بين المؤيدين والمعارضين صارت مجزره بمصر الله يستر عليهم ويعيد الامور لنصابها الحين وقت العقلاء فى مصر والمصيبه ا توه ااتلاف المعارضه صرح ان ماراح يدخل فى حوار الا بعد رحيل الرئيس ويطالبون بمظاهره يوم الجمعه يعنى يزيدون النار حطب والمشكله ان مو اهم الى سوو المظاهرات بس اركبو الموجه وفرضو نفسهم قتلك اخوى بندق الكل يبى الحكم والكل يبى يركب على الكرسى
الله يستر يارب على مصر