المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > ملتقيات التجارب الشخصية والأبحاث > ملتقى أصحاب الإكتئاب

ملتقى أصحاب الإكتئاب أكره مرض الإكتئاب بنفس القدر الذي أحب به مريض الإكتئاب .. فهو أرق الناس وأصفاهم وأصدقهم .. و من لا يدمع قلبه حين يعايش مريض الإكتئاب ، فإن قلبه من حجر ، أو أشد قسوة "

قديم 08-07-2018, 04:59 AM   #76
وعل الثلج
ابو نجلا سابقا
السكوت تُهمه و إقصاء•

الصورة الرمزية وعل الثلج
وعل الثلج غير متواجد حالياً

الدولهـ
Saudi Arabia

كان مزاجي نازل و غيرت المكان و صليت الفجر و الحمدلله على قضائه و قدره و أحمده جل و علا

يعلم الله نسيتكم في الدعوة ما نساني إلا المزاج سامحوني بإذن الله ما أنساكم في صلواتي من الدعاء إن الله يحفظ آل نفساني و يفك عوقكم و يشفيكم

[ الأميرة التائهة ]

صباحو الخير

اقتباس:
احنا اتفقنا انك هتصحي ترتب غرفتك وتاكل العصافير و كمان هضيف انك هتدخل مطبخ بيتكم ههههههه عارف مكانه فين ولالا ههههه ابحث عنه هتلاقيه هتسلق بيض (حاجة سهله) و قطعه جبنه وخبز وهتفطر """فطار انت عامله بنفسك """وزين الطبق .. لما هتخلص فطار هتفرح لانك انت الي عامله بنفسك وهتحس بقيمتك انك عملت شئ مفيد
ههههههههه لا ما أعرف مكانه عاد تخيلي

صادقة هذا الشي يفرح النفس

و الله يا بنت الحلال ما تفتح شهيتي الا لما آخذ العلاج و في اليوم وجبه وحده فقط و ربما تصبيره معها . الشهيه مقطوعه مرات أتعشى قشطه و أحط عليها سكر و أخلطهم و مرات تونه مع فلفل و أحب جبنة كيري كثير
خليني أتزوج و آكل من إيديها الكريمه :)

اقتباس:
رابع حاجة في حاجة اسمها شحن الطاقه وده بيكون في الهوايات لازم لازم لازم تلاقي هوايه لانك هتحس بسعادة كبيرة لما تمارس هوايتك وهيكون عندك شغف تنميها ووقتها هتشحن طاقتك.. انا شايفه انك مهتم بالتصوير خليه هوايتك صور اي منظر طبيعي حتي لو وردة علي الرصيف حتي لو عصافير واعمل مجلد للصور واطبعها وزين بيها غرفتك وافتح موضوع هنا فرجنا علي موهبتك
فكرة جهنميه :) أحييك عليها
أنا في بالي من زمان كاميرة كانون أحب أصور الأشياء مهما تكون و أحفظها

بإذن الله أشتريها و أفرجكم على الصور حتى لو كانت صورة عنكبوت مضروب بالبوت :)

اقتباس:
وصور الفطار الي انت عملته بنفسك وهشوفه ههههههه عشان اتاكد انك مشيت علي الجدول صح ....
ههههههههه أول بصور الغرفة و أفرجك عليه ثم الحمام و الهدهد ثم الفطور

شفت لي هدهد مرة و صورته بالجوال و ياللأسف ما كانت واضحه و اللي قهرني إن الهدهد يمر في السنة حسنة و كنت متلهف إني ألتقط له صورة شخصيه محترمه

اقتباس:
شايفاك بردو مهتم بالحيوانات ممكن دي تكون فكرة لشفل لك في المستقبل انك تعمل مشروع ويكون عندك مكان فيه قطط وكلاب وعصافير حتي لو مبدئيا اون لاين واقرا كتير عن كيفيه الاهتمام بالحيوانات لما تخلص الجدول ده هنزلك جدول تاني وانا متاكده انك هتقدر تخلصه بنجاح .
المشكلة في البيت عندي أب لا يقبل بوجود الحيوانات في البيت أبدا ما عدا الطيور التي بالأقفاص و أنا عاشق للخيل و الإبل جدا و خصوصا الإبل لأن كان عند الوالد إبل ما يقارب الخمسين رأس و كنت أجلس في مجلس البدو و تعرفت عليها كثيرا
كذلك و أنا صغير كان لدي كلاب و حمام و أرانب و بط و أعرف شيء من تصرفاتها و علومها بس هالهوايات تلاشت مع الإكتئاب الخبيث و سوف بإذن الله و يا رب سلم سلم سأعود لهواياتي منها التصوير و تربية ما تيسر من الحيوانات و الطيور و سأعمل بوظيفه بإذن الله و سأعود للحياة من جديد

اقتباس:
الي محتاجة اقوله لك لازم تبقي مشغووووول عشان يومك يبقي سعيد وعشان تهدم الافكار لاززززم يكون في افكار تانيه شغلاك غير الاكتئاب والأفكار الانتحارية ...
عز الله ما كذبتي صادقة في هذا و لك الله يالمكتئب المزاجي :(!!

اقتباس:
ربنا يسعدك ياعالي وتقوم بالسلامة وركبتك ترجع مثل الاول و يكون عندك احلام وتحققها
الله يسمع منك يا البطلة تسلمين على كل حال يالغاليه

أنا بغيت أطوف موعدي لكني شفت الموعد في هالصفحة و تطمن قلبي هههههههههه موعدي بعد بكرة
آه من ذا المستشفى و من ذا المزاج و العقل و القلب

× تحياتي لمن دمر حياتي ×

قديم 08-07-2018, 09:10 PM   #77
الاميرة التائهة
( عضو دائم ولديه حصانه )
أميــــرة الواقع

الصورة الرمزية الاميرة التائهة
الاميرة التائهة غير متواجد حالياً

الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female

ان شاء الله هيمر يوم المستشفي بسلام والدكتور هيطمنك ان الامور كلها تمام و هترجع تاني تركض
جميل جداا انك مداوم علي الصدقة واكل للطيور الشئ ده اكتر شئ يسعد في الدنيا والاخرة لا تقطعه ابدا ابدا
بالنسبة لغرفتك هذه قاعدة ( كل ما كان المكان حولك فوضي كل ما كان بداخل رأسك فوضي ) رتب المكان هتجد نفسك رايق و ترتبه بنفسك لازم بنفسك كل مكان بترتبه بيترتب افكارك في راسك
ضع زهور في الغرفه وصور من تصويرك عليها توقيعك وبالنسبة للفطار هههههههه انا بقي لما احس بملل بأكل كتتتير نفسي مرة شهيتي تتقفل انا العكس بس حاول تفطر لان الفطار هو اكتر شئ مهم طول اليوم وهو الي يعطي جسمك طاااقة
وبالنسبة لموضوع الهوايات انا متاكده انك هتبدع في مجال التصوير لان حتي خياراتك في الصور بتعجبني دايما ( عاوزين نشوف دايما ابداعك )
وبالنسبة لتربيه الحيوانات انت ممكن تبدأ بالاشياء الي مسموحة في البيت تربيتها والانتاج هيزيد وهيبقي مشروع لك ولما توسع المشروع ابدأ اشتري مكان صغير خارج البيت و وقتها هيكون فيه جميع انواع الحيوانات الي بتحب تربيتها و مع الوقت المشروع هيتوسع ويكبر .. عاوزة اوصلك ان العمل هيكون ممتع مع شئ انت بتحبه ولما العمل بيكون هوايه هيساعدك كتتير انك تنجح فيه ووقتها هتثبت لكل الي معاك ولاهلك انك قادر تعمل مشروع وتشتغل و تنجح وصدقني انا واثقة انك هتنجح
منتظره اشوف ابداعك في التصوير وخططك المستقبليه في تربيه الحيوانات و ترتيب غرفتك

قديم 09-07-2018, 07:37 PM   #78
وعل الثلج
ابو نجلا سابقا
السكوت تُهمه و إقصاء•

الصورة الرمزية وعل الثلج

الدولهـ
Saudi Arabia

بإذن الله يا الأميرة التائهة دعواتك لي لا تنسيني من دعواتك

مشكورة جدا جدا يالغاليه

الله يحفظكم جميع يا أخواني يا أخواتي و لا يوريكم مكروه في أنفسكم و لا في من تحبون

اللهم يالقوي المتين نسألك المدد على أوجاعنا و آلامنا و همومنا و أحزاننا و غمومنا

قديم 11-07-2018, 04:28 AM   #79
الله معاي
عضو نشط

الصورة الرمزية الله معاي
الله معاي غير متواجد حالياً

الجنس ~
Male

هل جربت الزانكس يبو نجلاء.. لأني أحاول أخذه لكن لازم وصفة طبيب.. أبي بس الأفكار تهدى شوي

الله يشفيك يارب ويعافيك

قديم 11-07-2018, 07:49 AM   #80
وعل الثلج
ابو نجلا سابقا
السكوت تُهمه و إقصاء•

الصورة الرمزية وعل الثلج

الدولهـ
Saudi Arabia

اللهم آمين و إياك يالغالي و الجميع

لا و الله ما جاء على بالي وإن شاء الله و يا رب إني ما أحتاجه و يا رب فكني من جميع الأدويه في القريب العاجل و الجميع يا رب